torsdag 4 juni 2009

En kreativ onsdag


Igår fick jag äntligen tummen ur ordentligt!!

Jag och svarta faran for till Bäckby på plantagen redo att införskaffa lite blomster. Det var inte det lättaste men tillslut så kom jag hem med en hel hög av fina blommor. 

Får nu hoppas att de tar sig lite och blir stora och fina istället för tvärt om!!



Jag börjar med resultatet av kardemumman, det kanske fel ände men idag känns det rätt  :)
 
Hoppas och håller tummarna att de för det första inte fryser bort idag när vi inte har så varmt och att de kan stå sig hela sommaren och kanske tom växa till sig lite.

Söta dockrosa små blommor kunde jag inte säga nej till.


Kunde inte låta bli att köpa denna nästan idiotsäkra sommarblomma. Kommer att stå sig och blomma hela sommaren bara jag vattnar. *skööönt*

Denna variant av gräslöksvaktare blev jag väldigt nöjd med :)


Något för sent och kanske inte med det bästa grejerna för succé, så påbörjades även en odling. Men den får jag återkomma om senare ifall det är nått som tar sig.....men lite spännande iaf....

De fröerna jag hittade hemma var:

Chilipeppar
Basilika
Gräslök
Kungsmynta/oregano
Tomat 2 olika sorter
Blomkål
Sallad
Timjan
Koriander

Bara att hålla tummarna att nått tar sig iaf....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar