måndag 8 juni 2009

Min nya favorit blomma

Jag har gått och fått en ny åkomma!!
Blomfantast kanske är en bra beskrivning.
Den innebär att vart jag än går och ser fina blommor vill jag ha dem allihopa. För att de är så fina. Luktar så gott. Är så hemtrevligt....

Senast igår föll jag för frestelsen: Fuchsia


Lärde mig idag att den gillar skugga. Perfekt för jag hade just en skuggplats ledig på balkongen :)

Jag lär mig så mycket nytt nu för tiden :)

På odlngsfronten:
Det har även börjat gro i mina små odligar...Roligt roligt. 
Jag hoppas det håller i sig, det har ju inte gått så många dagar än. De verkar ju rätt känsliga de små liven. Ju mer man läser att man ska göra desto säkrare blir man på att de troligt vis kommer att gå åt skogen...men jag hoppas fortfarande...

Här är mina bäbis blomkålar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar