torsdag 18 juni 2009

Lisa och Lill Linnea

I onsdags hade jag äran att få besök av en kär vän.

Lisa från Fagersta med sin lilla dotter Lill Linnea :) En cool liten tjej som höll oss sysselsatta.

Lisa hade med sig en jätterolig present från sitt växthus.
En planta :)
Måste kolla upp stavningen på den bara känner jag....pshy...kanske....iaf ger den de där små gula goda frukterna :)
Så jag hoppas jag lyckas vårda den väl så den blir stor och fin och ger en bra skörd.


Detta är inte Lisa utan Lill Linnea :)



Här är den fina plantan och de fina krukan jag fick av Lisa. Passar perfekt på vår balkong.

Passar på att skicka med ett par bilder på mitt näst nyaste tillskott på min "odlarbalkong".

I mitten med vit kruka syns en Västerås gurka,
Till höger en plommontomatplanta.
Till vänster körsbärstomatplantan jag köpte för några dagar sedan.
Lägst fram i bild har jag trägårdsvaktaren.

Kunde inte låta bli att fylla min tomma kruka med några plantor smultron.
De blommar redan :)


Nu är det bara att packa och göra sig klar. Funderar på att lämna ansvaret för mina kära plantor till granntanten några dagar nu när vi åker bort över midsommar. Hon verkade sugen på det :)

Ha en trevlig midsommar allihopa
KRAM

1 kommentar:

  1. Ååå det var länge sedan jag kikade in på din blogg insåg jag nu när jag fann bild både på lill-Linnea och physalisen. Kul! Hoppas den artar sig. Kram, Lisa

    SvaraRadera